Vakantiereisverslag 2023 Reis 6

Herfstvakantie Noord-Frankrijk en België

Periode van:Zaterdag 14 oktober t/m vrijdag 20 oktober 2023
Auto:Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo (140 PK)
Caravan:Dethleffs c’go 495 QSK
Door de volgende landen gereden:Nederland (NL), België (B) en Frankrijk (F)
De route die we gereden hebben van camping naar camping met omwegen:Thuis, Dordrecht, Breda, Antwerpen, Gent, Lille, Amiens, Le Havre, Honfleur, Deauville, Lisieux, Evreux, Parijs, Chantilly, Creil, Senlis, Soissons, Reims, Charleville-Mezières, Bouillon, Brussel, Antwerpen, Breda, Gorinchem, Thuis
Totaal aantal gereden kilometers:1579 km
Meest gereden kilometers op één dag:577 km (zaterdag 14 oktober van thuis naar Trouville-sur-Mer)
Door ons bezochte campings:We hebben in totaal 3 campings bezocht

Kayaks & Camping L’Ami Pierre
Alle/Semois, België

Zaterdag 14 oktober 2023
Thuis –> Trouville-sur-Mer (577 km)

Twee jaar geleden zijn we voor ’t laatst met de herfstvakantie met de caravan weggeweest, vorig jaar konden we niet met de caravan door de problemen met de Bürstner, maar dat was ons twee jaar geleden zo goed bevallen dat we nu met de nieuwe caravan weer met de herfstvakantie bijna een week op reis zijn.

Vandaag zijn we rond half 8 vertrokken en zijn we via de Autoroute en de Pont-de-Normandie tempo100 naar Trouville-sur-Mer gereden bij Deauville in Frankrijk, we hebben vandaag 577 km gereden. Voor ons doen een flinke afstand met een boel wind wat de combi wiebelig maakte.

We waren hier rond 17u, dus gelukkig net optijd en we hebben een prachtig plekje toegewezen gekregen met prachtig zeezicht.

Samen met Jens hebben we Max uitgelaten op het strand en daarna een stukje vlees op de bakplaat gebakken met gebakken aardappeltjes en salade.

Genieten!

Maandag 16 oktober 2023
Trouville-sur-Mer –> Saint-Leu-d’Esserent
(287 km)

Dinsdag 17 oktober 2023

Vandaag is Jens jarig! Gefeliciteerd vriend!
Hij keek er erg naar uit om dit tijdens de vakantie op de camping in Frankrijk te vieren! We hebben de hele tijd gezegd dat z’n cadeau op de camping afgeleverd zou gaan worden.
Z’n cadeau werd op onze plaats op de camping afgeleverd😉 toevallig door GLS, er stond een GLS pakket bij de receptie die Jens al mee wou nemen, maar was niet voor hem natuurlijk maar voor de camping zelf.🤣

Vandaag weer genoten, we zijn bij een kasteel wezen kijken.

Woensdag 18 oktober 2023
Saint-Leu-d’Esserent –> Alle/Semois (293 km)

Nadat we zondag een dag op de camping zijn blijven staan in Trouville-sur-Mer en op het strand hebben gewandeld, zijn we maandag weer verder gereden, ’t plan was om een grotere boog ten noorden van Parijs om te gaan rijden, maar dat lukte niet helemaal en kwamen we toch op de Pheripherique terecht en zagen we de Eiffeltoren.
Toch maar zo gereden en we hadden een camping op ’t oog bij Chantilly/Senlis net ten noorden van Parijs, waar je in de buurt een mooi kasteel hebt.
We hebben overnacht op Camping de l’Abbatiale in Saint-Leu-d’Esserent. Daar zijn we ook weer een dag gebleven en hebben daar Jens z’n verjaardag gevierd.

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

En hebben ook prachtig weer gehad, wel frisse nacht. maar het elektrisch kacheltje heeft lekker staan branden. We zijn eerst een boodschapje wezen doen en daarna naar het kasteel gereden en een rondje omheen gereden. Vandaag zijn we weer verder gereden naar Soissons, Reims door de Champagnestreek naar Charleville-Meziérre, met ’t zonnetje erbij een prachtige rit. Daar hadden we een camping gemikt en op de site stond ook dat ie nog open zou moeten zijn. Maar helaas dicht. Door naar een volgende, ook dicht.

Toch maar een telefoontje gewaagd en eentje net in België gebeld en die was wel open. Daar heen gereden en weer een mooi plekje. We hebben lekker zitten eten, Max in de stromende regen uitgelaten en nu lekker avond houden met de tv en de kachel gezellig aan met regen op het dak.

Donderdag 19 oktober 2023

Vrijdag 20 oktober 2023
Alle/Semois –> Thuis (319 km)

We zijn weer terug van een heerlijke herfstreis met aardig weer.
Wat ons betreft weer voor herhaling vatbaar.
De laatste camping lag op een mooie plek, langs de Semois, maar het sanitair was niet echt super, geen aanrader, prijs/kwaliteitsverhouding niet naar onze zin, Belgisch zooike eigenlijk.
Vandaag weer een stevige rit gehad met k*tweer, en erg druk op de weg. Het begon vanmorgen al bij Bertrix, waar we de E411 op wilden gaan, waar waarschijnlijk een groot ongeval gebeurt was op de N89 en we terug geleid werden. Dus een heel stuk binnendoor over de Belgische hobbelwegen op de N95. Het viel uiteindelijk mee en net voor Dinant de E411 opgereden naar Brussel. En vanaf voor Brussel veel drukte gehad. Bij Hazeldonk bij de Mac een patatje op en toen door naar huis met veel filerijden door het slechte weer.

Rond half 7 waren we veilig en wel thuis.