Vakantiereisverslag 2018

Zomervakantie Bourgogne / Vogezen, Frankrijk

Periode van:zaterdag 14 juli 2018 t/m vrijdag 3 augustus 2018
Auto:Opel Astra station wagon 1.8 16v (140PK)
Caravan:Bürstner Premio 480 TK
Door de volgende landen gereden:Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk
De route die we gereden hebben van camping naar camping met omwegen:Antwerpen – Brussel – Arlon – Luxemburg – Metz – Nancy – Dijon – Châlon sur Sâone – Mâcon – Lyon – Valence – Grenoble – Annecy – Gex – Besançon – Belfort – Mulhouse – Colmar – Épinal – Nancy – Metz – Luxemburg – Luik – Maastricht – Boxmeer – Nijmegen – Kesteren – en weer thuis.
Locatie’s waar we langer dan 1 nacht zijn gebleven:Camping Municipal de Mâcon in Mâcon, Frankrijk
Camping de Belle Hutte in La Bresse, Frankrijk

7 nachten van donderdag 26 juli t/m donderdag 2 augustus

Camping Arlon in Arlon
1 nacht van donderdag 2 augustus op vrijdag 3 augustus

Tijdens de voorbereidingen hebben we een campingwasmachine aangeschaft omdat ons dat makkelijker lijkt tijdens de reizen, hoeven we niet steeds op campings bij de wasmachines te wachten op mensen die hun was emmer met was alvast klaarzetten zodat je hopelijk pas ’s avonds pas je was in de wasmachine kunt doen en we vinden ’t een beetje vies dat ‘heel de wereld’ z’n was daar in wast.

De auto heeft z’n onderhoudsbeurt gehad, olie ververst, filters vervangen, wiellager vervangen, de distributieriem vervangen en de stabilisatorstop vervangen.

De auto moet tenslotte in topconditie zijn voordat we op reis gaan, is wel zo’n veilig gevoel.

Gisteren de laatste werkdag gehad op m’n werk na een drukke maar leuke periode op mijn nieuwe werk en leuke nieuwe collega’s, maar nu vakantie waar we aan toe zijn. Vandaag de laatste spullen in de auto en caravan geladen en de fietsen staan al op de caravan en auto, en morgen vertrekken we naar het mooie Frankrijk!

Zaterdag 14 juli
Thuis –> Corny sur Moselle (426 km)

Zondag 15 juli
Corny sur Moselle –> Mâcon (379 km)

Gisterenmiddag aangekomen in Mâcon, leuke mooie passantencamping met zwembad, gisteravond een buitje gehad maar nu schijnt de zon met een bakje koffiethee, hier blijven we een paar dagen staan, gisteravond was de camping vol met allemaal die 1 nacht overnachten en op doorreis zijn naar ’t zuiden, inmiddels is bijna iedereen weer vertrokken, misschien vanavond weer vol?

Maandag 23 juli
Mâcon –> Allevard (336 km)

Vandaag zijn we vertrokken vanaf Mâcon en ’t leek ons leuk om via Lyon en Valence te rijden door ’t Rhônedal via de Autoroute du Soleil (A6 en A7), bij Valence zijn we route national gaan rijden richting Grenoble de Alpen in, en nu zitten we boven Grenoble op een camping in Allevard, morgen gaan we richting Nantua..

Dinsdag 24 juli
Allevard –> Gex (235 km)

We hebben weer een camping opgezocht voor een nachtje, we staan nu in Gex, lekker de BBQ aan en lekker een hapje eten.
De jongens hebben nu alweer een speeltuintje gevonden.
We hadden verder willen komen vandaag, maar we hebben nogal wat oponthoud gehad in Annecy waar het ontzettend druk was en we lang in de file hebben gestaan. Morgen gaan we verder route national richting Besançon.

Woensdag 25 juli
Gex –> Eguisheim (330 km)

Pff wat is het vies warm hier op dit ogenblik, vanmiddag onderweg de 34 graden aangetikt, maar vandaag zijn we weer verder gereden, en we staan nu vlak onder Colmar op een camping.

We hadden eerst bij Colmar een camping gemikt, maar ook deze was vol, deze camping had nog 1 plaatsje voor 1 nacht dus we hadden geluk.

Donderdag 26 juli
Eguisheim –> La Bresse (46 km)

Donderdag 2 augustus
La Bresse –> Arlon (294 km)

Vrijdag 3 augustus
Arlon –> Thuis (393 km)

We zijn veilig en gezond weer thuis zonder stukken of schrammen, en zeker met deze hitte (vanmiddag was het 34 graden onderweg) hebben de auto en de caravan het prima gedaan, we hebben deze mooie reis weer 2537 mooie kilometers gemaakt via snel- en tolwegen en route national door België, Frankrijk en Luxemburg. We kunnen op een mooie reis terugkijken.

Voordat we naar huis gingen hebben we eerst nog een hapje gegeten bij de Goudreinet in Kesteren.

De caravan morgen leeghalen en schoonmaken en alle beddengoed wassen en reisvaardig maken voor een volgende reis naar het voormalig oostblok (Tsjechië, Slowakije en Polen) door ma Huizer en broer Henri, die volgende week gaan vertrekken met deze caravan.