Vakantiereisverslag 2017 Reis 2

Zomervakantie Oostenrijk

Periode van:zondag 30 juli t/m vrijdag 18 augustus 2017
Auto:Opel Astra station wagon 1.8 16v (140PK)
Caravan:Bürstner Premio 480 TK
Door de volgende landen gereden:Nederland, België, Duitsland, Italië en Oostenrijk
De route die we gereden hebben van camping naar camping met omwegen:
Totaal aantal gereden kilometers:3125 kilometer
Door ons bezochte campings:
Campingplatz Pommern in Pommern (Aan de Moezel)
1 nacht zondag 30 juli op maandag 31 juli

1 nacht: maandag 14 augustus op dinsdag 15 augustus

Camping Eisenbachtal in Girod
3 nachten: dinsdag 15 augustus t/m vrijdag 18 augustus

Tijdens de voorbereidingen hebben we in de caravan ’t één en ander aangepast, bij Ad Dekker een nieuwe 2e serviceluik laten inbouwen aan de linkerzijde van de caravan, zodat we van beide kanten van de caravan beter kunnen inladen, een nieuwe satellietschotel aangeschaft zodat we hopelijk beter tv ontvangst hebben in het buitenland op de Astra3 satelliet. En we hebben nieuw, beter passend, beddengoed aangeschaft.

Ook aan de auto hebben we wat dingen aan laten passen, we hebben ’t nog nooit nodig gehad, maar heb nu de knoop doorgehakt en heb hulpveren laten monteren, zodat onze combinatie onderweg hopelijk wat stabieler en rechter op de weg ligt.

En de auto heeft tegelijk met de montage van de hulpveren z’n jaarlijkse APK en grote beurt gehad, daarbij is de olie ververst en alle filters vervangen, en de airco schoongemaakt en nagekeken, zodat de auto tijdens onze reis er weer helemaal tegen kan.

I.v.m. dat ik deze week vooraf aan de reis in de avonddienst zit hebben we besloten om op zondag te vertrekken zodat we de zaterdag kunnen inpakken en alles klaar kunnen maken.

Zaterdag 29 juli

Thuis

Zondag 30 juli
Thuis –> Pommern (424 km)

Vandaag onze eerste reisdag, veel wind gehad onderweg, maar best aardig weer. Nu staan we op een camping in Pommern aan de Moezel, morgen rijden we langs de Moezel weer verder richting Koblenz en daar de Autobahn weer op in ieder geval richting Freiburg

Maandag 31 juli
Pommern –> Willstӓtt (310 km)

We zijn vanmorgen vertrokken vanuit Pommern, en binnendoor langs de Moezel gereden, mooi hoor, toen via Karlsruhe en de A5 naar ’t zuiden, waar ’t erg druk was met Stau en veel baustelles, en buien en zijn we nu vlakbij Straatsburg op een camping in Sand. Morgen verder naar het zuiden richting Freiburg wat we vandaag niet hebben gehaald en dan richting de Fernpass..

Dinsdag 1 augustus
Willstӓtt –> Oy-Mittelberg (341 km)

Vandaag zijn we weer verder gereden richting Kempten, mooie reisdag gehad en vanmiddag een camping gevonden, gelijk hebben we een supermarkt opgezocht met de losse auto en wat boodschapjes gedaan. We hebben op tijd de bbq aangezet en gegeten en nu hebben we noodweer, ik ben benieuwd of we nog meer krijgen maar net was ’t bar met zware rukwinden erbij

Woensdag 2 augustus
Oy-Mittelberg –> Berg im Drautal (348 km)

Na ’t hevig onweer van gisteravond was ’t vanmorgen mooi weer. We zijn vanmorgen weer gaan rijden via de Fernpass en de Brennerpas, stuk door Italië via Bruneck en Lienz staan we nu in Berg in Drautal, we hebben weer een flinke bui gehad bij Lienz met onweer en hevige regenval, ’t viel er met bakken uit, dat was lastig rijden maar gelukkig is ’t allemaal weer goed gegaan en hebben we na 2 campings die vol waren toch een camping gevonden waar een plekje was voor een nachtje, morgen rijden we weer verder richting Klagenfurt

Donderdag 3 augustus
Berg im Drautal –> Keutschach am See (132 km)

Zo, wij staan, aan een meer, met zon en lekker warm weer. Morgen zwemmen.. Voorlopig blijven wij hier staan en Genieten!

Zondag 6 augustus:

Ff een update, hier is niets aan de hand wat ’t slechte weer betreft in andere noordelijkere delen van Oostenrijk, geen bui en slecht weer gehad tot nu toe, is net langs ons heen gegaan gelukkig, we zagen t gisteravond aardig lichten ten noorden van hier. We zijn nu hier een paar dagen en we blijven hier een paar dagen staan. We hebben de boel goed vast staan en we bereiden ons voor op slecht weer vanavond, hopelijk gaat alles goed. Nu lekker een hapje eten in de caravan, ook gezellig..

Maandag 7 augustus:

Hier is alles goed, we hebben flinke buien met onweer gehad, gisteravond ook nog, maar geen overlast of wat dan ook. De lucht klaart steeds verder op. Wat er in het nieuws wordt gezegd over de overstromingen in Oostenrijk is hier niks van te merken gelukkig, maar is niet zó gek ver hier vandaan, maar diep de bergen in en als daar de buien blijven hangen in de dalen kan dat gebeuren helaas. De jongens zijn lekker door de plassen aan het fietsen geweest en Jens zat er lekker onder, broekje zeik nat en vies en ze zijn nu lekker in de voortent aan ’t spelen en wij zitten aan een lekker bakje thee en koffie.

Vrijdag 11 augustus:

Vanmiddag naar de Pyramidenkogel geweest hier vlakbij, wat een prachtig uitzicht over de Wörthersee, de Karawankengebergte en de Alpen.

Zondag 13 augustus
Keutschach am See –> Piding (462 km)

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit Keutschach, en via de Tauernautobahn (A10), de Tauerntunnel en Salzburg in een lange file terecht gekomen voor de Duitse grens waar we een uur oponthoud hebben gehad, staan we nu net in Duitsland in ’t plaatsje Piding op een passantencamping

Maandag 14 augustus
Piding –> Ellwangen an der Jagst (355 km)

Vandaag zijn we weer wat verder gereden op ’t gemakje, we staan nu in Ellwangen op een camping langs de A7 richting Würzburg, morgen gaan we richting Heilbronn en langs de Neckar is de planning, we hadden geen zin om te koken en zijn lekker een hapje wezen eten in ’t plaatsje Ellwangen.

Dinsdag 15 augustus
Ellwangen an der Jagst –> Girod (358 km)

Gisteren zijn we weer verder gereden op ’t gemak, via de A7 en de A6 tot ongeveer Heilbronn de B27 in Neckarsulm bij de Lidl een boodschapje gedaan en op de parking een lekker eitje gebakken met een bakje koffie en wat drinken, zijn we de B27 en B37, langs de Neckar dwars door Heidelberg gereden en zijn we op de A5 beland en via Frankfurt de A3, waar ’t ontzettend druk was met veel file’s en aan de andere kant, waar een caravan op z’n kant lag, waarachter een ontzettende lange file stond en daardoor extra druk was, zijn we voor ons doen laat op de camping aangekomen en daardoor aten we laat. Maar vannacht weer prima geslapen. Hier blijven we een paar dagen staan in de buurt van Montabaur in ’t plaatsje Girod op camping Eisenbachtal

Vrijdag 18 augustus
Girod –> Thuis (354 km)

Vandaag zijn we weer vertrokken vanuit camping Eisenbachtal in Girod, we hebben een mooie reisdag gehad met een flinke bui en behoorlijk wat wind en daarbij was ’t weer behoorlijk druk op de weg door het Ruhrgebied en via Zevenaar (Duitse A3) en Arnhem (A12) via de A15 naar huis. Voordat we naar huis reden zijn we eerst een hapje wezen eten in ’t wegrestaurant de Goudreinet in Kesteren. En nu zijn we weer veilig thuis na ruim 3100 mooie kilometers gereden te hebben zonder stukken en ongelukken. We kunnen op een mooie reis terugkijken.

Kortom, als laatste stop van deze mooie reis een lekker hapje wezen eten bij de Goudreinet wegrestaurant in Kesteren, zodat we thuis niet nog aan de gang hoeven met eten klaarmaken