Vakantiereisverslag 2021 Reis 2

Herfstreis 2021

Periode van:zaterdag 16 oktober t/m zaterdag 23 oktober
Auto:Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo (165 PK)
Caravan:Bürstner Premio 480 TK
Door de volgende landen gereden:Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en België
De route die we gereden hebben van camping naar camping met omwegen:Loreley – Duitsland
Zwarte Woud – Duitsland,
Vogezen en Ardennen – Frankrijk en Luxemburg

Thuis – Sankt Goar – Bad Wildbad – Neuenburg am Rhein – Bannes – Lieler – Thuis
Totaal aantal gereden kilometers:1936 kilometer
Meest gereden kilometers op één dag:421 kilometer (21 oktober)
Door ons bezochte campings:

Camping Trois Frontières in Lieler, Luxemburg
donderdag 21 oktober t/m zaterdag 23 oktober

Zaterdag 16 oktober
Thuis –> Sankt Goar am Rhein (360 km)

We zijn weer op pad, nu gaan we een week op reis, de jongens hebben herfstvakantie en we zijn nu op camping Loreleyblick in Sankt Goar in Duitsland beland. Dit stuk van de Rijn pakken we allicht mee als we in de omgeving zijn, blijft een mooi gebied.

We zijn vanmorgen vroeg vertrokken, rond 7.30u reden we thuis weg en we waren hier rond 14u. We hebben onderweg prachtig weer gehad, net over de grens kwam de zon goed door, wel hebben we wat mistbanken gehad, maar de natuur is nu ook mooi met al de herfstkleuren in de bossen. Uiteraard is het wel fris, maar vanmiddag hebben we een poosje lekker in het zonnetje buiten gezeten aan de Rijn.

Eind van de middag hebben we zitten gourmetten in de caravan, we hebben heerlijk zitten eten.

Nu staat het kacheltje lekker te snorren en is het heerlijk warm in de caravan, buiten is het flink afgekoeld.

Kortom, een leuke eerste vakantiedag.

Zondag 17 oktober
Sankt Goar am Rhein (D) –> Bad Wildbad (225 km)

Vanmorgen hebben we op ’t gemakje zitten ontbijten en Jens z’n cadeau gegeven. Daarna zijn we rond 11u vertrokken en op ’t gemakje langs de Rijn gereden vanaf Sankt Goar via Bingen de Autobahn op over de A61, A5 en de A8 naar Karlsruhe, en nu staan we op een camping in Bad Wildbad in het Zwarte Woud.

Rond 15u waren we op de camping, dus vanmiddag lekker zitten chillen. En vanavond lekker film zitten kijken op Netflix.

Maandag 18 oktober
Bad Wildbad

Dinsdag 19 oktober
Bad Wildbad –> Neuenburg
 (D) (204 km)

We wilden vandaag dwars door het Zwarte Woud heen rijden, maar volgens ons zijn ze echt overal bezig met wegwerkzaamheden. Daardoor veel oponthoud gehad en uiteindelijk een andere route moeten nemen dan dat we uitgestippeld hadden helaas. Door een omleidingsroute een 7 kilometer lange afdaling van 18% (!) gehad, dat was oppassen geblazen.

Noodgedwongen de Autobahn op richting Freiburg en ’t Zwarte Woud verder letterlijk links laten liggen. We staan nu op een camping in Neuenberg aan de Franse grens. We zitten nu lekker pannenkoeken te eten.

Gisteravond koelde ’t flink af, maar we stonden op ruim 400 meter hoogte, vanmorgen wat regen gehad, maar later klaarde ’t op en in ’t Rijndal hebben we even 22 graden op de boordcomputer gezien. We hebben nog ff buiten gezeten vanmiddag.

Woensdag 20 oktober
Neuenburg (D) –> Bannes (F) (260 km)

Vandaag zijn we begonnen met prachtig weer met een mooi zonnetje.

Rond 10u zijn we vertrokken vanaf Neuenberg en zijn we via Mulhouse Frankrijk binnengereden en via de Vogezen naar Remiremont, Épinal, Vitel, naar een camping in Bannes gereden. Onderweg in een grote supermarché boodschappen gedaan.

Weer prachtige wegen gereden met vanmiddag veel wind.

We stonden goed en wel dat ’t begon te regenen.

We maken ons op voor een onstuimige nacht met storm en regen maar we staan helemaal goed hier.

Donderdag 21 oktober
Bannes (F) –> Lieler (L) (421 km)

Afgelopen nacht heeft ’t gespookt, wat heeft ’t geregend maar vooral later vannacht gestormd in Bannes.

Gelukkig is het allemaal goed gegaan, er zijn wel wat takken afgebroken maar mag geen naam hebben.

Vanmorgen is het minder gaan waaien en we hebben toch besloten weer te gaan rijden.

Via Bannes, Langres, Chaumont, Saint Dizier, Bar-le-duc, toch de Autoroute genomen richting Metz, Thionville, Luxemburg naar een camping vlakbij Clervaux. Heel de dag wel veel wind gehad maar droog en aardig zonnig weer, maar richting Luxemburg zware regen onderweg.

Gelukkig allemaal goed gegaan en weer een mooie route gereden.
Later vanmiddag kregen we onderweg het mooie nieuws te horen dat Denise & Geurt trotse ouders en Jari trotse broer zijn geworden van Jinte!

Vrijdag 22 oktober
Lieler (L) (126 km zonder caravan)

Relaxdagje vandaag, lekker uitgeslapen, ontbijtje, bakje thoffie, boodschappen gedaan, toch nog naar een stuwdam gereden. En nu eten braden en eten en vanavond lekker chillen.

Zaterdag 23 oktober
Lieler (L) –> Thuis (341 km)

We zijn weer veilig thuis na een week herfstvakantie.

Vandaag zijn we via Spa-Francorchamps gereden, en hebben even bij ’t circuit gestaan.

Daarna al snel door gereden via Luik, Brussel, stukje binnendoor naar Mechelen en Antwerpen, waar we bij een McDonald’s hebben zitten eten. Daarna voorspoedige reis naar huis.

Door de pandemie konden we afgelopen zomer niet ’t buitenland in omdat we nog niet volledig gevaccineerd waren en nu wel, daarom hebben we nu onze kans genomen en zijn we deze herfstvakantie gegaan.

We hebben genoten, met prachtige natuur met prachtige gekleurde bomen met de zon erop en met ’t weer mochten we al met al niet klagen, het is tenslotte herfst. Koud hebben we ’t niet gehad, we hebben goede verwarming aan boord.

Binnenkort is dit verslag op onze site na te lezen.

Voor dit seizoen is dit de laatste caravanreis. De caravan nog schoonmaken en dan gaat tie op stal.

Tot een volgend reisverslag en dank voor de leuke reacties en voor ’t ‘meereizen’.