Vakantie ma & Henri 2023

Periode:Zaterdag 19 augustus 2023 t/m donderdag 7 september 2023
Auto: Opel Astra 1.4 Turbo (140pk)
Caravan: Dethleffs c’go 495 QSK
Totaal aantal gereden kilometers:3715 km
Door de volgende landen gereden:Nederland, België, Frankrijk, Italië en Zwitserland
Bezochte campings:(1): Camping La Pailly Haute in Boiry-Notre-Dame, Frankrijk

(10): Camping La Pailly Haute in Boiry-Notre-Dame, Frankrijk

2 nachten: dinsdag 5-9 t/m donderdag 7-9

Zondag 13 augustus 2023

Zaterdag is het eindelijk zover. Dan twee en een halve week met deze vriendin naar het mooie Frankrijk, eerst richting de Ardèche dan door naar de Côte d’Azur en dan via de Route Napoleon richting de Franse Alpen bij de Mont Blanc. En dan zo weer naar het noorden. Hopelijk een mooie reis samen met ma. #jubileum10ejaar

Donderdag 17 augustus 2023

Hoef toch pas vanmiddag te werken dan maar weer wat inpakken, en mijn snorkel en zwemvliezen afgespoeld en wat laten drogen. Even water doorgespoeld. Lekker rommelen. Nog 2 lange dagen werken pfffff.

Zaterdag 19 augustus 2023 (Thuis (NL) –> Boiry-Notre-Dame (F))

Eerste overnachtingscamping al bereikt, wat een genot om met deze combinatie te rijden. Nu lekker relaxen morgen heel de dag binnendoor rijden.

Zondag 20 augustus 2023 (Boiry-Notre-Dame –> Coulanges-sur-Yonne)

Zo camping voor de nacht gevonden. Nu heerlijk eten en drinken en snurken . Heerlijk weer hier rond de 30 graden.

Maandag 21 augustus 2023 (Coulanges-sur-Yonne –> Brives Charensac)

Vandaag een zeer zware rit gehad door de bergen regelmatig 6% omhoog en omlaag in zijn 3e en 2e versnelling zoveel mogelijk op de motor afremmen. De motor had het zwaar ook en dan was het ook nog eens 35 graden. Maar gelukkig staan we weer veilig op een camping hier blijven op zijn minst 2 dagen staan en zitten.

Woensdag 23 augustus

Lekker een dagje niets doen, ben ik goed in nu al 34 graden hier. Morgen weer touren richting Valon Pont d’Arc in de Ardèche

Even op het terras, morgen gaan we weer rijden richting Ardèche, misschien wel verder net te na hoe laat we daar zijn het is maar 120 km maar wel veel klimmen en stuurwerk

Donderdag 24 augustus (Brives Charensac –> La tour Fondue)

Even en happie en een sappie nu zometeen een paar uur over A8 hobbelen richting Toulon. Eerst door de Ardèche heen gereden, maar veel te druk daar naar ons zin met veel te veel Hollanders. Nu gaan we naar La Tour Fondue is de planning.

Toch maar door gereden naar de Côte d’Azur plek voor 3 nachtjes. Daarna willen we toch weer verder. Morgen heerlijk naar het strand. En ergens lekker wat eten, nu ‘verrot’.

Vrijdag 25 augustus

Lekker wezen zwemmen in dit mooie water.

Les Moules and fish with chips

Zondag 27 augustus (La tour Fondue –> Villeneuve Loubet bij Nice)

We zijn weer onderweg!

Vannacht en vanmorgen flinke buien gehad, het is ook noodweer in delen van Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Zuid-Duitsland en Spanje, door een ‘Genua laag’.

Maar 119 km gereden maar wel 4,5 uur over gereden 🚙allemaal binnendoor dorp in dorp uit, stad in stad uit. Bochie hier bochie↩⤴️⤵️↪ daar, ff klimmen en dalen dan in eens met je neus👃 omhoog. Alleen het weer 🌧🌩zit behoorlijk tegen erg jammer. Natuurlijk in Saint Tropez 🏝even bij mijn jacht🛥 wezen kijken of hij er nog goed bij lag nu staan we op een camping vlak voor Nice 🏕de eerst was vol de andere nam in verband met het slechte weer geen kampeerders aan. Nu eerst even wat eten straks douchen is de planning morgen hobbelen we richting Monaco bij mijn andere boten kijken😂. Nu rusten ben behoorlijk moe.

Maandag 28 augustus (Villeneuve Loubet bij Nice –> La Javie)

Vandaag weer een behoorlijk stuk gereden een met mooie 🛳⛴🛥🚢 zien liggen op 🌊⛪ 212 km voornamelijk binnendoor, we wilden eerst nog door Monaco heen rijden met de combinatie 🚙maar ik werd door de Doaunier🚶‍♂️👨‍✈️✋ tegengehouden ik mocht niet met de caravan door het dorp heen, toen zijn we maar weer omgedraaid en richting de Route Napoleon 👨‍🌾D 6085 gereden eerst via Grasse, Castellane richting Digne les Bains de D 4085 daarna de D 900 op Barcelonnette. Maar bij La Javie ben ik een gemeente🏫🏠🏚🏘 camping opgereden voor de nacht. Alleen zien we hier helemaal niemand stroomwerkt jammer genoeg niet. Wie weet komt er nog iemand. Intussen word er aan gewerkt. Morgen in ieder geval weer verder via het meer van Gap Serre Ponçon. 🏞Morgen richting Briançon.

Dinsdag 29 augustus (La Javie (F) –> Settimo Vittone (I))

Weer een aardig stuk gereden🚙 vandaag eerst langs het meer van Gap (Serre Ponçon)🏞 toen Briançon aangehouden richting de Col De Izoard🏔🗻🏔 zo Italië 🇮🇪in zo richting de Frejustunnel, alleen werden we daar tegen gehouden al het zwaar verkeer vrachtwagen,🚚🚛🚎🚌🚐 campers en caravans mochten niet door dit in geval van aardverschuivingen en lawinegevaar,☄ dus wij weer omgedraaid richting Torino om morgen de Mont Blanc🛣🚇 tunnel te nemen, we zitten nu tussen Torino en Aosta in we staan heerlijk op een camping🏕 om te overnachten, net weer 1,5 uur file gehad anders had ik het waarschijnlijk nog kunnen halen. Nu eerst eten drinken en slapen morgen weer verder.🍷🍺🥘🧆Bonne notte!

Woensdag 30 augustus (Settimo Vittone (I) –> Duingt (F))

Vandaag in Italië vertrokken pas rond kwart over 10 zoiets even goed ons rust gepakt, we stonden gisterenavond ook pas 19 uur op de camping laat genoeg door al het omrijden door de afsluiting van de Frejustunnel. Vandaag door de Mont Blanc tunnel gereden wat een drukte zoveel drukker geworden dan 3️⃣7️⃣jaar geleden, en wat een belevenis toen zagen de Mont Blanc🏔 zelf, wat is er een hoop met ijs verdwenen zo zonde😪 Vroeger lag er veel meer sneeuw/ijs op een hele op gletsjers zijn er al verdwenen door de opwarming van de aarde. Maar eenmaal door de tunnel eerst een bakkie en een broodje🍞🧀🥖 gesmeerd bij de eerst volgende pompstation. Daarna door gereden naar Saint-Gervais-les-Bains naar camping Les Dômes de Miages, tot mijn grote verdriet was deze gesloten, weet niet of dit voorgoed was, even emotioneel van, dit zag ma ook. Hier lagen herinneringen ook van vroeger met pa, ma en natuurlijk mijn lieve broer John. Toen toch maar verschillende campings🏕 afgereden in de omgeving maar alles vol. Toen zei ma zullen we anders naar het meer van Annecy 🏞rijden, ik 🆗️ja dat doen we, dus eerst zitten googelen en gelijk gaan ☎️ de 3e die we belden had volop plaats dus daarheen gereden dik 1,5 uur rijden 🚙wat maakt het uit op zo’n rit. Rond 18 uur 18.15 uur waren hier weer zoeken natuurlijk eindelijk gevonden. Caravan neergezet spullen geïnstalleerd tafel en stoelen en zo. Daarna gauw eten bij de camping. Toen zei 🧖‍♂️meneer sorry de keuken is al dicht, maar toch ging de Française🤷‍♀️ van de camping gauw voor ons aan het bakken en hebben we heerlijk kunnen eten 🍺🍷🥗wat zijn ze toch lief.❤💋 Nu zitten we aan een wijntje en hier blijven we ook een paar dagen rusten. Hebben we allebij nodig, daarna zien we wel weer. Bon nuit!

Paar dagen op de camping: Woensdag 30 augustus t/m maandag 4 september

Maandag 4 september (Duingt –> Flagey)

Dinsdag 5 september (Flagey –> Boiry-Notre-Dame)

Gisteren vertrokken van het meer van Annecy🏞 eerst Route National via 🇨🇭Genève gereden daarna Frankrijk 🇨🇵weer ingedoken richting Dijon de de Jura heen wat een mooie streek daarna een stukje A31 genomen ff gas geven over de tolweg bij Langres Sud🌃 er weer af gegaan want 1 km er vanaf zat dus een mooie rustige overnachtings camping ⛺daar lekker gegeten, en later lekker een wijntje op ik was er helemaal aan dus niet al te laat gaan snurken. Vanmorgen pas na 8 uur 🕔uit bed gekomen eerst zitten ontbijten en alles opgeruimd toen rond 9.45 uur pas op het gemakje gaan rijden, heel het stuk allemaal binnendoor gereden ruim 380 km lang heerlijk. Nu staan we weer op de camping waar we op de heenweg de eerste overnachting gedaan hebben hier blijven we 2 nachtjes staan dan weer zachtjes aan richting huis, nu eerst een biertje en een lekkere paella🦑🦐🥘🍺 die ik eerder al gekocht had. Bon nuit!

Paar dagen op de camping: dinsdag 5 september t/m donderdag 7 september

Donderdag 7 september (Boiry-Notre-Dame –> Thuis)

Weer veilig thuis na een prachtige rondreis door het geweldige Frankrijk heb er 3715 km opzitten!